Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Семінар з раннього втручання

Студенти ННІ фізичного виховання і спорту спеціальностей «Фізична терапія, ерготерапія» та «Здоров’я людини» взяли участь у семінарі з питань раннього втручання.

25 жовтня на базі Кремінського центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів відбувся семінар з питань раннього втручання, у роботі якого взяли участь студенти ННІ фізичного виховання і спорту спеціальностей «Фізична терапія, ерготерапія» та «Здоров’я людини». Проведення заходу пов’язано з впровадженням в Україні масштабного проекту спрямованого на допомогу сім’ям, які виховують дітей з особливими потребами. Проект отримав підтримку Національної асамблеї людей з інвалідністю, міжнародних організацій (UNICEF, HealthProm, представництво Євросоюзу в Україні, уряд Німеччини тощо) і проводиться спільними зусиллями трьох міністерств – охорони здоров’я, соціальної політики і освіти.

Практика раннього втручання передбачає систему заходів, спрямованих на дітей раннього віку з порушеннями розвитку або ризиком появи таких порушень, а також заходів, орієнтованих на підтримку батьків таких дітей. Основними завданнями ранньої підтримки і втручання є виявлення і діагностика порушень розвитку в дітей раннього віку (від народження до трьох років), надання їм медичної, реабілітаційної, психологічної та педагогічної допомоги, сприяння в соціалізації дітей та їх сімей.

Одним з питань семінару було знайомство студентів з методом швидкого та ефективного виявлення відхилень у розвитку дитини – анкетою ASQ-3 (Ages & Stages Questionnaires). Вона дає можливість батькам самостійно відстежувати хід розвитку дитини, допомагає вчасно звернути увагу на проблеми, якщо такі виникають, надає можливість розпочати ранню корекцію порушень за допомогою кваліфікованих спеціалістів. Районний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів активно проводить анкетування сімей, які мають дітей віком від одного місяця до трьох повних років та мешкають у Кремінському районі. Ця процедура є безкоштовною і не потребує багато зусиль.

Таким чином, раннє втручання, як система надання допомоги дітям раннього віку з особливими потребами, спрямоване на комплексну підтримку сімей, які виховують таких дітей, сприяє зниженню кількості відмов від дітей з психофізичними порушеннями та запобігає інвалідизації.

Кафедра фізичної реабілітації та здоров’я людини висловлює подяку за проведений захід керівництву та співробітникам Кремінського районного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів.

За інформацією кафедри 
фізичної реабілітації та здоров’я людини

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2017