Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Відкриття Школи молодого лідера у Старобільську

Двадцять студентів та молодих активістів пройдуть навчання в Школі молодого лідера та отримають вміння і навички будувати громадянське суспільство в реаліях малого міста.

29 березня у Старобільську відбувся перший тренінг. Протягом дня учасники вивчали громадянське суспільство як показник розвинутої демократії. Говорили про громадські об’єднання: форми, переваги, недоліки; про механізми дії демократії тощо. Молодь формулювала, малювала та обговорювала проблеми громадянського суспільства в реаліях малого міста. Активно обговорювались форми локальної демократії місцевого рівня, за допомогою яких можно вирішувати місцеви проблеми та впливати на прийняття рішень органів влади.

Дискусію викликала вправа «Якщо громадянське суспільство…то…», в якій кожен з молодих людей описував свої асоціації громадянського суспільства з «будівлею», «кольором», «музикою», «геометричною фігурою», «назвою фільму», «відчуттям», «натсроєм». І хоча думки молоді розділились, учасникам вдалося дійти загального висновку щодо характерних рис громадянського суспільства. Цікавою виявилась вправа «Загального малюнку», де учасники доповнювали малюнок один одного. Картина вийшла патріотичною та виражала амбіціозні перспективи нашої країни на майбутнє. Вцілому захід був наповнений позитивом та активнісю молоді.

Другий тренінг «Я – лідер: питання чи твердження?», якій відбувся 30 березня, мав на меті формування у молоді якостей особистого лідерства; навичок роботи у команді та специфічним вмінням для формування команди. Тренінг складався з чотирьох частин: першої арт-мотиваційної, другої про теорію та практику особистого лідерства, третьої про створення команди та четвертої – завершальної, яка була спрямована на формулювання індивітуальних бажань, що втілювались у малюнках за методикою фен-шуй. Саме в цей день учасники навчились не тільки бути лідерами, а й обговорили різницю між менеджером та лідером, навчились та наочно продемонстрували SWOT-аналіз малого міста на прикладі Старобільська, вивчили його потреби та досягнення. Наприкінці тренером було запропоновано зіграти у гру на виживання. Гра спрямована на розвиток навичок консолідації групи та командного прийняття рішень. Вона викликала доволі жваву дискусію, проте обидві групи дійшли консенсусу за короткий термін. Вцілому день запамьятаєт’ся своєю яскравістю та неоднозначністю.

Цей захід здійсненюється ЛОГО «Громадська ініціатива Луганщини» в рамках проекту «Школа молодого лідера: вміння та навички будувати громадянське суспільство в реаліях малого міста» в межах фінансування малого гранту проекту «Українська регіональна платформа громадських ініціатив», що адмініструється в регіоні ДОО ВГО КВУ та фінансується  Європейським Союзом, представництво в Україні.

18 квітня – третій тренінг. Протягом дня учасники набували навички толерантного спілкування як необхідність в умовах проживання в прифронтовій зоні. Молоді люди створювали свій комунікаційний портрет шляхом самоаналізу, організовували комунікаційну пошту за трьома напрямками: «комплімент», «критика» та «цікаве твердження про учасника школи», яка діяла протягом двох тренінгових днів. Розробляли Lifehack шляхів порозуміння у конфліктних ситуаціях. Практикувались будувати діалог шляхом методики ненасильницького спілкування та моделювали конфліктну ситуацію, яку вирішували шляхом фасилітації. Активно обговорювались шляхи подолання конфліктів, їх причини та варіації суб’єктів конфліктних ситуацій. Наприкінці тренером було запропоновано зіграти у гру на невербальну згуртованість та порозуміння. Гра створила конфліктну ситуацію, яка не була вирішена учасниками школи, а навпаки як снігова куля тільки нарощувався. Тренеру довелося зупинити її. За результатами цієї вправи була розгорнута дискусія, де учасники збагнули свої помилки та навчились порозумітись. Цікавим виявився майстер-клас «Мова тіла за методикою Алана Пізи», де учасники експериментували з вербальною комунікацією, завчили деякі цікаві вправи для встановлення взаєморозуміння  та контакту з будь-яким партнером. Вправи вийшли веселими та захопливими. Після обіду учасники набували навичок активного слухання в умовах будування діалогу. Розпочали з цікавої гри на уважність, а закінчили вправами на слухання та презентацією своїх вражень.

Четвертий тренінг «Роль та актуальність проектного менеджменту в розвитку малого міста», якій відбувся 19 квітня, мав на меті формування у молоді знань про основні принципи проектного менеджменту та презентації свого проекту. Тренінг складався з двох частин: теоретичної та практичної. В першій половині дня учасники дізнались про проектний менеджмент: проблеми визначення, види та ази його використання. Тренер представила презентацію, де акцентувала увагу на «Залізному трикутнику» формування бюджету проекту, «каскадній моделі» втілення своєї ідеї тощо. По закінченню презентації-лекторію була розв’язана дискусія щодо почутого матеріалу та застосування нових знань на практиці. У другій половині дня учасники навчились застосовувати ці знання, а саме змогли вивчити та сформулювати основні потреби міста, обґрунтувати свою ідею проекту, сформулювати мету, завдання свого проекту, скласти графік роботи та окреслити необхідні ресурси. Коротко представники робочих груп представили свої ідеї та презентували їх для всіх учасників. Учасники Школи молодого лідера отримали домашнє завдання: дописати та оформити презентацію своєї проектної пропозиції. В цілому день запам’ятаєтеся своєю яскравістю та неоднозначністю.

За інформацією К.М. Котеленець

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2017